Thursday 19 May 2011

Transkrip kehidupan " Mia amira"

                                                                        My mom  :)



                                                              Her daughter :D


        hey guys! I do not know why all of a sudden heart was moved to create this blog. I actually have a diary of everything I own and express it through the diary. Ermm Before this, I was not too interested to make this blog the reason I did not feel satisfied to express something as it is the limit.yelaa walaupun blog kita tapi tetap perlu ada limitnye kan ? Tiba-tiba tergerak hati nak buat blog ni hopefully ada lah kerajinan untuk membuatnye selalu. Haha. . Sebenarnya ramai yang tak tahu nama sebenar aku. Hanya yang kenal rapat dengan aku tahu nama sebenar aku. Tak tahu la macam mana nama "Mia" tu boleh melekat sampai sekarang dan semua tue bermula sejak sekolah lagi. Tapi aku happy dengan nama tu dan aku hargainya. Terima kasih :) 'siti amirah binti zahari" nama di beri oleh bapaku. Thanks abah. yang membawa maksud " ketua puteri bagi memimpin.' abah pernah cakap di sebalik nama tue membawa maksud " insyaallah seorang yang boleh memimpin ' Dan alhamdulillah aku bersyukur dengan nama itu yang membuat aku kenal siapa aku dan tahu apa kemampuan dan kelemahan aku. aku diajar hidup berdikari sejak kecil oleh ibu dan abah. menjadi anak perempuan tunggal dalam keluarga bukanla suatu tiket untuk manja atau semua boleh dapat. aku di besarkan dalam keluarga yang sederhana dan mempunyai 3 orang adik beradik. ada abng dan adik . And my parents
always said family is the first accepted whatsoever happened. Dibesarkan di Selangor dan menetap di Klang. Banyak yang telah berlaku dan semua tu memberi banyak pengalaman serta pengajaran untuk aku lebih mengenali kehidupan sebenar. family takkan dapat di ganti dengan apa-apa kerana mereka adalah segala-galanya untukku. Masalah keluarga biasalah semua orang ada termasuk aku. Tak kira lah kecik atau besar masalah tue tapi bagi persepsi aku masalah keluarga tak seharusnya di beritahu pada semua orang. hanya org tertentu sahaja dalam hidup aku yang berhak tahu semua tue. Dan aku seorang yang susah untuk mempercayai orang dan aku perlukan masa untuk mempercayainya. But it depends la jugak. Dan aku jugk seorang yang sgt mementingkan privacy. privacy is very important for me and sometimes not all the things we could share and we need to have our own privacy. Memasuki tahun 2011 aku merasakan hidup ini lebih mencabar dan berharap tahun ini menjadi tahun yang terbaik . Insyaallah. Banyak benda yang telah berlaku tahun lepas dan jugak permulaan tahun ini. Ada suka , ada duka. Dan satu penyambungan untk aku lebih belajar dengan lebih baik . harap-harap lahh hahaha. Dan bermula juga suatu kisah yang baru pada tahun ini.>.< haha semuanya tanpa di duga dan aku bersyukur dengan takdir ini. Semoga sepanjang tahun ini membawa erti yang bermakna dalam hidupku dan tercatat  transkripsi kehidupan yang baik dalam kamus hidupku:) Amin.


No comments:

Post a Comment